Flipped Learning Proje Özeti

Flipped Learning Proje Özeti

12.11.2019 878

Bu projede Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden 7 farklı okul bir araya gelerek "AB' nin eğitim alanında erken okul terki oranını %10 seviyelerine indirme hedefine" katkıda bulunmak, dezavantaj oluşturan hususlarla mücadele etmek, farkındalığı artmış bilgi toplumunu oluşturmak, dijital okuryazar bir nesil yetiştirmek için öğretmen, öğrenci, veli ve toplum etkenlerini de göz önünde bulundurarak ICT'nin eğitimde etkin kullanılmasına yönelik birtakım çözümsel çalışmalar yapmışlardır. 

 

   Amaçlarımızı gerçekleştirmek için, öğrenene nerede, ne zaman ve nasıl öğrenebileceğini seçmesi olanağını sunan, sınıf dışı çevrimiçi öğrenme ve sınıf içi yüz yüze öğrenme etkinliklerinin en uygun şekilde bütünleştirildiği Harmanlanmış Öğrenme Modeli olan Flipped Learning seçilmiştir. Ayrıca öğrencilerin dersten önce bilgi edinme ve anlama gibi daha alt düzeydeki bilişsel işleri gerçekleştirmeleri ve ders sırasında akranları ve öğretmen desteği ile uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme gibi daha üst düzeydeki bilişsel işlere odaklanmalarını sağlayan Flipped Learning Modeli Bloom Taksonomisi'ne de kusursuz uyum sağlamıştır.

 

    Proje aktiviteleri eğitimde ICT kullanımında en yenilikçi uygulamalar ve bu iyi uygulamaların değişimi üzerine kurulmuştur. Proje partnerleri arasında en iyi Flipped Learning ders uygulamalarının paylaşılması ve bu faaliyetlerin tüm okullara adapte edilerek uygulanabilmesi özel çalışma alanları olmuştur.  Metodoloji olarak Swoot analiz bulgularına dayalı Benchmarking süreçleri takip edilmiştir. Ve nihayetinde iki senelik proje süreci sonunda hedeflenen amaçlara başarıyla ulaşılmış ve iki proje ürünü tüm kullanıcılara sunulmuştur.

Proje Resmi Websitesi : https://flippedlearningproject.wordpress.com/